Skip to content

Madplan uge 3

Min kære kæreste havde i dag forgæves besøgt bloggen, for at finde ud af, hvad der ventede ham til aftensmad. Det kan vi jo ikke have, så her kommer madplanen for uge 3:

Mandag: Karrykål med oksekød
Tirsdag: Kylling/spinattærte
Onsdag: Okse med sesam og skyr samt squash (Bitz’ store kur)
Torsdag: Sesampaneret kyllingenuggets med bønnefritter
Fredag: Mørbradgryde med blomkålsmos
Lørdag: Pulled pork med coleslaw
Søndag: Spiser ude

Det er det spøjse ved at blogge – man ved ikke om der overhovedet er nogen der læser med, og hvis der er, hvem og hvor mange det så drejer sig om.

Som I kan se har jeg tilmeldt mig Bitz’ store kur via TV2, men som I måske også kan se, følger jeg den nærmest overhovedet ikke. Hvis jeg skal være helt ærlig, synes jeg faktisk ikke der var så mange retter der faldt i min smag i uge 1, men én ny ret til repertoiret er jo også fint, når det bare var inspiration jeg søgte, da jeg tilmeldte mig. Jeg er ellers lidt af en “Bitz fan”, og har faktisk også tilmeldt mig som publikum til hans TV-program om 14 dage.

3 Comments

  1. Vi er nogen der følger med 🙂 Så så sent som i dag en der delte din “mærkelige ingrediens” liste i en af PCO grupperne på facebook.

  2. Camilla Feder Camilla Feder

    Hej Christina.
    Har fornylig fundet din hjemmeside, meget flot & overskuelig.
    Jeg er bare stadig lidt forvirret over om os med PCOS må få rodfrugter, da du skriver man gerne må få gulerødder 🙂
    Men vi må ikke få f.eks. selleri, rødbeder, pastinak osv. så :)?
    Håber du kan svare.
    Med venlig hilsen Camilla.

    • Christina Marcher Christina Marcher

      Hej Camilla,
      Tak. Det er jeg glad for du synes 🙂
      Det er en smagssag om man vil spise gulerødder, men jeg gør det, da GI’et hører til den lave kategori – så længe det er rå gulerødder. I følge sukkerindexet i bogen Spis dig Gravid har rå gulerødder et GI på 16 (mod 92 for en kogt gulerod). Jordskokker (GI på 35) og rå gulerødder er de eneste rodfrugter med et lav(ere) GI, så det er rigtigt at vi generelt set ikke bør spise rodfrugter som pastinakker, rødbeder osv. Rå gulerødder er dog en undtagelse, men spis dem gerne med mandler eller en fed dip til 🙂

      Hilsner
      Christina.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *